|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Monday, April 29, 2013

Oh Allah, thank you


Assalamualaikum ,
wahai pemilik hati hati emas :)
untuk berbicara soal ini memang jauh sekali la kan,
tetapi SAHABAT ITU SALING MENGUATKAN :')

Alhamdulillah, betullah, bila kita nak berubah Allah swt hantar orang yang baik baik dengan kita, dan salah seorangnya ialah cik adik manis , raihan aqisha :)
pagi haritu buka insta, and read her very long comment :)
thank you raihan, uhibbuki fillah abadan abada :)



SELINGAN JE SEBENARNYE NI --'hahaha


wahai sahabat sahabatku,
maafkan sekiranya cara ini terlalu direct buat mu,
namun aku terpaksa jua kerana ini merupakan amanahku,
bukan aku sahaja, namun dirimu jua,
bukan dirimu dan diriku sahaja, namun seluruh umat Islam,
aku ini khuatir andai diri ini masih lagi jauh denganNYA,
aku hanya mampu berdoa diberi kekuatan untuk terus beristiqamah,
walaupun diperli, diketawakan, diherdik, ditanya berjuta soalan,
ya, aku hanya mampu berdoa diberi kekuatan.
sahabatku,
terus terang ku katakan, aku tidak layak untuk mengatakan ini kepadamu,
namun aku PERLU,
sahabatku,
peliharalah auratmu sebagaimana yang kau katakan,
"I love my day and my brothers",
sahabatku,
peliharalah hubunganmu dengan Penciptamu sebagaiman yang kau katakan,
"My religion is Islam"
sahabatku,
peliharalah dirimu dari fitnah dajjal dan fitnah manusia :')
Diri ini memang terkadang tersungkur, terkadang tergelincir, namun bangkitlah
wahai sayang sayangku sekalian,
berubahlah sayang sayangku,
ingatlah,
ALLAH SWT SEDANG MENANTIMU, :)
tidak pernah sekalipun DIA berpaling darimu,
cuma DIA hanya minta satu,
beriman la kepadaNYA dan RasulNYA dan jadikan kalamNYA sebagai penghubung di antara kalian,

sahabatku,
aku terlalu sayang akan dirimu,
berubahlah wahai sayangku,
jadikan dirimu bak permata yang paling mahal di dunia,
jadikan dirimu bagai mencari sehelai rambut di dalam dedaun pokok,
jadikan Al-Quran itu sebagai surat cintamu,
mulanya terus terang ku katakan,
hijrah ini agak susah kerana ingat setiap hijrah itu perlukan pengorbanan,
kalau nak exams kita boleh berkorban tak tengok tv, tak on FB, tak keluar outing,
tapi sahabatku,mengapa tidak pada jalan ALLAH SWT?
Allah swt itu menantimu kembali kepadaNYA,
dan untuk sampai kepadaNYA memang mencabar kerana Iblis itu tidak suka melihat salah seorang "saudaranya" kembali kepada Allah swt,
namun ingatlah sahabatku sayang, Allah sedang menantimu,
Allah itu penolongmu, serahkanlah hatimu kepadaNYA,
in shaa Allah, dijaga olehNYA dengan rapi sampai suatu saat nanti akan DIA serahkan kepada orang yang turut memberikan hati mereka kepadaNYA,
sahabatku,
Diri ini juga belum sempurna,
namun ini peringatan buatmu dan juga diriku sendiri,
Aku tidak mahu kita merangkak ke syurgaNYA,
aku mahu kita sama sama berlari,
untuk capai ke tahap itu , aku tahu ianya susah,
namun, aku percaya,
ALLAH SWT itu Maha Penyayang,
aku juga sepertimu dahulu,
TERGELINCIR di dalam jurang jurang yang silap,
mungkin terlalu awal untuk aku meng-post mengenai ini,
namun ketahuilah,

"Sahabat itu saling menguatkan",

Jangan risau sahabatku, dalam penghijrahan itu,
kamu tidak akan keseorangan,
Allah swt tahu kekadang kita perlukan teman, lalu
DIA hantar kita orang yang baik baik,
sebagai satu guideline kita untuk menjadi lebih baik,
sahabatku,
Islam mengajar apabila melihat pelaku maksiat, kita tidak boleh menghina kerana hidayah itu milik ALLAH swt, Allah swt tahu apa yang terbaik buat dirimu, perlahan lahan dirimu akan sedar,
"Ya Allah, jauhnya aku denganMU :'( "
dan waktu itu mana tahu dirimu akan menjadi lebih baik dariku dan sahabat yang lain di luar sana,
sahabatku,
cuma satu pesananku,
ingat,
jadikan Allah swt itu yang satu,
cintai Rasulullah,
Al-Quran surat cintaMU,
dan
andai dirimu perlukan diri ini menemanimu dalam perjuanganmu, aku volunteer :)
kerana sahabat itu saling menguatkan :)

Ya Allah, lindungilah ukhwah yang kami bina ini dengan payung rahmat dari ILLAHI :)
oh Allah, terima kasih :')
Assalamualaikum,
jaga diri, jaga iman, jaga segalanya,
lots of love,

3 comments:

  1. apabila ikatan persahabatan itu diletakkan atas dasar keimanan , maka tiada apa yang dapat memberantakkan ikatan saudara yang saling berkasih kerana ALLAH - Sinergi

    uhibbuki fillah lillahi ta'ala . jazakillah khairan kathiran fatiq for this reminder :')

    ReplyDelete
  2. aku tak tau nk balas apa. hahaha speechless :D

    adilah, terima kasih :')

    ReplyDelete
  3. speechless pulak , kena baca novel sinergi weh :D

    <3

    ReplyDelete