|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Sunday, April 14, 2013

Aurat itu diibaratkan mahkota wanita :')


Assalamualaikum wahai penduduk bumi yang sedang mengemis cinta ALLAH SWT :')
(hiperbola nya --')
wah , mcm dah lama sangat tinggal blog :'D
Apa khabar semua?*sounds like a teacher

Alhamdulillah, beberapa hari ini diri ini masih bersemangat untuk berhijrah, yeah mudah mudahan istiqamah :')

Orang yang ini berbuat baik ,
dan berusaha untuk baik,
tidak terus baik,
kerana
selangkah demi langkah,
perubahan itu bakal muncul,
istiqamah bakal menyusul :')

Baiklah, boleh farah menjawab beberapa persoalan yang telah diajulkan kepada saya terhadap perubahan ini?. ada yang kata Farah ni becoming so alim like suddenly, ada yang gelak pun ada, ada yang tanya what makes me wanna change, ada yang tanya BETUL KE NI? KE MAIN MAIN? hee. persoalan macam ini mmg kawe tak tahu nak menjawab nya macam ini. Ini ialah perancangan ALLAH SWT sahabatku :) hidup ini dulu bergelumang dengan dosa. kalau dibygkan balik mcm haih tak tahu la kata kan. okay jom jawab soalan ni.

assalamualaikum buat hati hati yang terlalu ingin mengetahui kenapa saya ingin berhijrah,I was once a GIRL, and was once a TEENAGER and sekarang pun, but I want "that" title to be inside of myself so I could prepare myself to meet my Creator one day, to show my love towards my dad and brothers, to get myself warned that I am a MUSLIM inside of me and bukannya atas I/C sahaja, in shaa Allah , TITLE yang ramai nak sekarang ialah MUSLIMAH. kalau boleh Farah nak menjadi seorang muslimah :) doakan farah , In shaa Allah, sama sama kita berubah :') 


dan ada jugak yag tertawa kan cara pemakaian Farah yang sekarang, ada yang kata Farah pakai baju tidur ka keluar? --' ahaha Dalam hati ni Ya Allah, kawal gelak aku kawal kawal. okay tapi tersembur juga hah gelak tu, penat jugak mengEXPLAIN pasal baju pnjang ni. haha apa yang dia tak faham pun Farah tak tahu :') maaf sekiranya explanation ku tidak sampai :')

dan berbicara soal aurat, MAAFKAN FARAH. I may not have the right to talk when it comes to hijab matters ni semua almaklumlah Farah dulu pun only Allah swt knows. 
menutup aurat itu, macam satu perisai buat diri kita :') jadi belajarlah menutup aurat. dan ada satu cerita yang ingin dikongsi :D

"waktu Farah di Korea Selatan last year bersama sahabat sahabatku, ada seorang polis korea bertanya apa yang dipakai di kepala kami, jadi diorang pun jawab la its a hijab or what so called apa entah diorang gunakan istilah tudung untuk diexplainkan kepada si polis ni, dan yang bestnya dia dah faham di situ mengenai tudung yang could cover our aurah suddenly dia tnjuk ke arah salah seorg guru saya yang free hair di situ, dan soalan dia macam oh Islam bagi buat mcm tu? hah semua mcm ALLAH! soalan maut ni. haha senyum senyum kambing dan diorang yg jawab. "

dan Farah telah bertanyaka pendapat pasal accident ini dari dua org teman yang arif la jgk bab bab ni :)

jawapan dari Amir ; 
Janganlah kita jadi hamba solat, jangan jadi hamba puasa, jangan jadi hamba kebaikan, okay? ini jawapan umum :D benda ni soal hati saja, cikgu awak dlm keadaan jahil. kalau nak diikutkan orang orang islam disekeliling cikgu awak berdosa jika tak ditegur ;') Kalau tak boleh tegur menggunakan tangan, gunalah lidah, tak boleh dengan lidah, guna la hati kita. Tahu kan hadis nabi ini? so jawapan untuk polis tadi ialah Islam ada balasan juga, sesiapa yang tak lakukan apa yang Islam suruh, maka akan di siksa :) pendapat saya la. 

Jawapan dari qurratul Ain :) ;

Psl prsoaln tu, btul la fatiq ckp tu tntutn. Kte prnh trbce x igt kat mne, sme mcm kes fatiq ni, jwpn org islam tu x silp mcm ni :Org Islam tu tanye blik non muslim adkh sume ( christian cthnye sbb non muslim tu christian ) amlkn ape yg ade dlm bible sbb klau dlm bible x silp kte die ade srh pkai tdg jgk bkn rahib je tp xtau la bible jnis mne old testament ke new testament. So non muslim tu ckp x, jwb la kat die same jgk mcm islam, islam srh pkai tdg tp ade jgk yg x buat. Klau x pon cbe fatiq jwb, mgkn die x dpt hdayh lg.


SENANGKAN? haha 
mari kita doakan kawan kawan kita yang masih lagi tercari cari cinta ALLAH SWT :) Jangan dihina mereka, jangan dicaci mereka ya sahabatku, bukan HAK kita untuk jatuhkan hukum kepada orang yang tidak menutup aurat :') Mungkin nanti bila ALLAH swt dah bagi hidayah dekat mereka, hah LAGI muslimah dari kalian yang mencaci mereka yang tidak menutup aurat ni :) tapi hidayah itu perlu dicari , jangan ditunggu okay semua? :) Kita tak tahu kita hidup dkt dunia ini sampai bila, okay, ingatkan kawan kita selalu tapi ingat JANGAN HINA :')


kita mula sedikit demi sedikt, perubahan itu boleh berlaku in shaa ALLAH :)


 KALAU kita mula dari satu, cuba perlahan lahan, dan jom ramai ramai berada di stage ke 8 :')

maafkan Farah sekiranya post ini terlalu banyak kesalahan ke apa :')
correct me when IM WRONG :)

assalamualaikum,
jaga hati anda,
jaga iman ada,
cover up your aurah :')
lots of love,
FARAH.


No comments:

Post a Comment