|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Thursday, April 11, 2013

Jaga Hatimu, Jaga Imanmu, Jaga Mahkotamu = CANTIK.


Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua yang membaca, Alhamdulillah hari ni Farah diberi kekuatan lagi untuk terus menaip di ruangan POST ENTRY ini. Ya Allah, formalnya Farah ni --' 


Alhamdulillah lah hidup lagi hah hari ni, senyumlah anda ;D senyum, tak rugi pun senyum.Alhamdulillah diberi kekuatan lagi untuk meneruskan hijrah ku yang saban hari didatangi dengan pelbagai dugaan dan halangan. dugaan syaitaan terutamanya tapi ingatlah, when shaitaan reminds you of your PAST, you remind him of His FUTURE. I am sure you can do that mujahid da mujahidah yang awesome awesome :) 


Dear saudara seIslamku sekalian,
Farah ini sedang berhijrah ke arah kebaikan. Bukan nak menghebohkan tapi cukuplah sekadar kalian tahu bahawa saya ini sedang berhijrah. *almaklumlah takut pulak korang terkejut tengok farah sekarang sebab farah yang dulu lain , sekarang lain :') dalam hijrah itu Allah swt turunkan pelbagai dugaan, sebab itu lah wahai saudara seIslamku yang hendak berhijrah bersama sama, jom readykan hati kita,positivekan hati kita untuk kuat bertarung dengan diri sendiri :') Farah baru di dalam konsep hijrah, so kadang kadang tergelincir jugak, bila dah tergelincir, tegurlah Farah, jangan dihina dan dicaci diri ini kerana sesungguhnya aku berubah keranaMU wahai Allah swt :')


Dugaan yang Farah lalui buat masa sekarang, CANTIK.apa itu cantik? cantik itu *tanya cikgu yeah. haha Puas dicari apa yang sesuai untuk dikongsi bersama akhirya ku jumpa jua satu kata kata yang memang menempek dkt muka sendiri *terkena la dkt diri sendiri,sentap :D mcm sticky note yang beli dkt tesco ==' 
cantik itu satu ujian Allah swt sebenarnya, Apabila dipuji cantik, org yang cantik ini  sebenarnya sedang bertarung dengan nafsunya sendiri ye sahabatku . dia berusaha untuk turunkan sedikit sifat riak di dalam diri takut dilihat orang lain pula , dan dia perlu menjaga maruah dirinya yang sentiasa berusaha berubah menjadi lebih cantik hari demi hari. Almaklumlah dipuji oleh orang :) Faham maksud saya? Jangan di pandang kecantikan seseorang itu , tapi pandanglah pada akhlaknya, In shaa Allah, cantik itu akan terserlah :) Alhamdulillah di atas semua nikmat yang Allah swt pinjamkan kepada Farah. 
Ya Allah, Kau lindungilah wajah ini dari menjadi labuhan hati para lelaki yang ingin berjihad mencari cintaMU dan Kau cerahkanlah wajah ini dihadapan orang orang yang gelap wajahnya di akhirat kelak :) Kau peliharalah hati ini dengan ayat ayat suciMU dan kau bersihkanlah hati ini dari sifat riak, ujub dan takbur :)
#Alhamdulillah, anda tengah doakan diri anda sendiri :')


Baik kan ALLAH SWT dengan kita? Alhamdulillah, bila kita nak berubah kerana Allah swt, Allah swt hantarkan orang yang baik baik dikeliling kita.dan MashaAllah, Allah swt itu tidak akan hampakan hambaNYA. inilah yang Farah lalui sekarang. Farah dikelilingi oleh orang yang baik belaka, sahabat yang sentiasa memberi sokongan padu padu padu padu kepada Farah untuk terus berjihad dijalanNya. Uhibbuki fillah teman teman seperjuangan ku :)

Assalamualaikum,
lots of love,
Farah.

4 comments:

  1. Farhah akan sentiasa sapot Farah ^^.

    May Allah ease your journey, sis.

    Uhibukki fillah ukhti :). InsyaAllah. I am so proud of you.

    ReplyDelete
  2. TERIMA KASIH WAHAI PKI :d HEHEHE

    uhibbuki fillah too abadan abada :)

    ReplyDelete
  3. my dua' is always be with you insyaALLAH ,

    dear iqah ,
    this path to him will never free from challenge ,
    put your heads up and see that ALLAH mercy is always be with u , anytime anywhere ,

    be strong cause i know you are much more stronger than you think :')

    uhibbuki fillah ilal jannah farah atiqah bt ahmad fozee <3

    ReplyDelete
  4. ADILAH, syukran ya sahabatku :D

    terharu nih :')

    uhibbuki fillah too makcik <3

    ReplyDelete