|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Tuesday, October 1, 2013

Izinkan saya Ya Allah?

Bismillah,
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Masih hidup.
bernafas turun naik.

di dalamnya punya Iman.

Iman yang turun naik.
yang tidak dapat dipastikan
keadaan iman ini
sebentar lagi atau esok hari
atau sekarang.

Boleh jadi,
di saat sedang duduk bergolek
memegang buku Malaysian Studies,
datang Malaikat Izrail
menjalankan tugas.

Boleh jadi,
Ummah masih perlukan kita.
lalu Malaikat Izrail cuma melawat
keberadaaan diri kita.
70 kali sehari.
Tak malukah kita?

Boleh jadi,
esok aku kembali bertemu Illahi.

Izinkan aku pulang,
dalam keadaan mulia,
dalam keadaan mencapai redha Illahi,
dalam keadaan mama ku mampu melambai senang,
dalam keadaan abah ku menunggu di syurga,
dalam keadaan teman temanku memaafkan aku.

Allahu. Izinkan aku.

Sebelum kami berangkat.
Izinkan kami berpeluang untuk tunduk kepada mu,
erti kata lain. sujud yang lama.
yang mampu merasai kewujudanMU.

Allahu. izinkan kami masih berpeluang mentadabbur alam ini.
memberi makanan pada hati.

Allahu.
Lahaula wala quwatailla billah.

Izinkan.

Lots of love,
Farah.

No comments:

Post a Comment