|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Tuesday, October 1, 2013

Ya Allah, Terima aku.

Bismillah.

Final dah tamat.

Allah.
Hati ini.
perlukan rawatan.

sungguh.
Aku rindu.

rindu hati yang mula mula,
yang mula mula Kau beri tatkala,
aku kembali mengenalMu,
mengenal kalamMu,
Allah.
aku rindu.

Terangilah hati ini.

Tangan sudah berhenti bermain dengan telekung.
Mata sudah berat menahan takungan air.

Perlahan lahan.
menitis.

Allah.

Ke mana kah hati aku pergi?

Mulut terkumat kamit ingin berkata sesuatu,
namun telinga tidak dapat menangkap.

lalu satu suara bertanya
"Assalamualaikum hati,apa khabar imanmu hari ini?"

tiada jawapan.
diam.

selagi lagi.
"Assalamualaikum hati, apa khabar imanmu hari ini?"

lama jawapan ditunggu.

akhirnya hati berkata.

"Aku tidak tahu keberadaan imannya di mana. Ada kalanya aku begitu dijaga rapi, ada kalanya aku dibiarkan."

lalu minda mencelah.

"wahai hati, itulah lumrah manusia. Taat dan lupa."

hati diam.

hati kata lagi.

"Sungguh aku penat."

Allahu.
hati yang ingin kembali kepada fitrah.

Aku.
ingin kembali.

Terima kembali aku,
Ya Allah.


1 comment:

  1. Sabar, Farah... Ia memang fitrah manusia. Bila iman mula tumpul, asah ia kembali agar terus tajam! Jangan hanya dibiarkan. Allah tidak akan mensia2kan hambaNya yang ingin kembali di atas jalan Dia :') Sayang awk kerana Allah -SB-

    ReplyDelete