|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Wednesday, October 2, 2013

Mereka itu hebat.

Bismillah.

dan akhirnya.
Masa untuk menghabis kan sem 1,
tiba.

Dan.
sudah tiba masanya saya kenalkan mereka ini.

Mereka,
insan insan hebat yang saya jumpa.

yang tidak pernah sedikit pun berundur dalam jalan juang ini,

yang tidak pernah sedikit pun lupa dalam mengingatkan diri ini bahawa Allah itu ada.

Puas diri ini bertanya,
Kenapa aku diletakkan di Lendu ni?

Tidak dapat mengesan.
sehinggalah,
hari ke-4 berorientasi,

seorang akak datang,

"Awak free tak nanti? nanti ada usrah, kalau awak nak join, bgtahu akak ye."

Allahu.
Aku kian nampak.
jelas.

usrah.
Bulatan gembira.
halaqah.

argh semuanya aku rindu.

Mereka ini orang hebat hebat belaka.
Ilmu yang ada dikongsikan,

Salah seorang dari mereka yang,
aku salute,
seorang akak yang kecil molek,

yang apabila berjumpa sesiapa sahaja,
Ucapan salam itu tidak pernah lekang,
sentiasa berusaha memberi salam terlebih dahulu dari kami,

Malu dengan akak.

Sahabat seperjuangan dalam class,
allahu.
mereka ini entah datang dari mana.
Tapi yang aku pasti,

Allah dan tentukan kami bertemu di rumahNya.

lalu brtukar tukar number,
katanya,
"Senang nak ajak ke masjid."

Allahu.
Kian jelas.

dan ternyata dia classmateku.

lalu,
diajak mengikuti Tamrin,
berkenalan dengan orang hebat lagi.

Allahu.
Terima kasih.

Seronok berada dalam perjuangan yang di mana,
mereka ini tetap terus berjuang.
dan berjuang.

classmate ku yang berkaca mata,
walaupun orang panggil dia besi,
but still.

dia sangat berusaha untuk mengkhatamkan ayat cintaNya.

Allahu.
Sahabat.

zahra. namanya.
teringat di saat pertama kali dia berbicara.

"Nanti nak ke usrah bagitau tau."

Aku tersenyum suka.

dan sehingga hari ini,
dia masih gigih dalam perjuangan ini.

Selamat bercuti orang orang hebat,
mantapkan imanmu:)

dan akhirnya,

aku sedar.
Allah hantar ke Lendu untuk merasai
tautan ukhwah ini.

Kemanisan beribadah itu.
Allah.
Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment