|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Thursday, December 12, 2013

Bila yang jauh datang mendekat?

Bismillah,

3 minggu berada di bumi Melaka ini,
ku belajar pelbagai perkara.

Marah.
Kasih sayang.
Sabar.
Belas kasihan.
Syukur.
Qawiy.

dan sebagainya.

nak meng-digest perkara yang dipelajari.
Allahu.

orang kata dekat saya
"Theres no point if tulis, berckp but tak buat pun."

Maaf.
saya bukannya sempurna.

Boleh jadi Allah dah buka aib saya kepada anda anda.

Tapi..
Islam ada mengajar saya beberapa perkara yang saya
kagum.

Boleh jadi sekiranya hari ini saya tidak berkongsi ilmu yang saya dapat hari demi hari kepada orang lain even sedikit ilmunya,

Bila mana kebenaran akan tertegak?

Bila yang jauh kembali mendekat?
Bila yang sudah menjauh berbatu kembali merangkak?
Bila yang hatinya keras lalu lembut?
Bila yang ilmu tentang Allah itu akan tersebar?
Bila akan wujudnya golongan yang FAHAM agama?
Bila dan Bila?

Itu sebab bila ada ilmu, berkongsi. dan kongsi.

Murabbi saya kata
"Bila kita ni kekadang ckp ja tapi kita tak buat pun.jangan risau Allah akan bantu kita untuk amalkan juga benda tu."

No comments:

Post a Comment