|copyrightreserved | owner:FARAHATIQAHAHMADFOZEE | www.farahatiqah.blogspot.com |

Monday, June 3, 2013

Let Him do the rest :')

Assalamualaikum :) wahhh finally I feel like 18 haha masuk U dan sejujur jujurnya, diri ini terasa asing pada awalnya.
Bila kita lalu, orang pandang pelik. sebab apa? sebab kita tak macam orang lain, fashionista semuanya, kita ni ? bertudung labuh, berhandsocks , bertutup dagu dan sebagainya. hanya mampu tersenyum. mula mulanya susah, tapi lama kelamaan hati ini kuat mengingatkan diri ini "wanita muslimah itu tidak memandang dan tidak pula dipandang." Allahu rabbi. Alhamdulillah Allah swt ingatkan diri ini, Allah swt ingatkan diri ini melalui hamba hambaNya untuk disampaikan buat diriku. Sungguh diri ini kadang kadang terlupa. awal awal homesick, teruk juga, tapi Allah swt hantar salah satu pesanannya melalui seorang sahabat yang bunyinya lebih kurang begini, orang kalau bergantung kepada manusia sememangnya begitu. Allahu Akbar. terus cepat cepat buang perasaan homesick tu :/ Alhamdulillah dah seminggu lebih di sini, cuba la sikit sikit adapt :)
dan alhamdulillah diri ini diterima oleh orang lain dan kadang kadang diri ini ditanya mengenai pelbagai jenis soalan, yang dari jenis pakaian sehinggalah bab agama,
sungguh ku katakan buat mereka, diri ini belum cukup ilmu, risau jgk kadang kadang mereka memandang diri ini tinggi sedangkan diri ini masih merangkak dalam mencari Ilmu Allah swt :) perjalananku masih jauh wahai sahabatku sekalian.
sungguh, sama sama lah kita mengejar ilmu akhirat dan in shaa Allah ilmu di dunia itu dapat diperolehi :) kalau yang terasa diri lemah di hadapan orang lain sebab kan dah jumpa kan kawan kawan semua dan semua hebat bukan? Pujuk dirimu wahai teman, pujuk hatimu, biar hatimu bekerja lebih sedikit, fikir balik, kenapa aku diletakkan di tempat ni? bersangka baiklah dengan Allah swt, percayalah segalanya telah diaturkan olehNya buat diri kita, tersimpan di sebalik aturan ini satu hikmah yang kita sendiri belum pasti, percaya lah Dia :) Dia Maha Mengetahui. Pegang kuatlah kamu dengan tali Allah swt, jangan sampai terlepas:) nak jadi hebat itu satu pilihan, kalau asyik tengok orang lain hebat sampai bila kita nak jadi hebat? salah satu rahsia kejayaan Nik Madihah apabila ditanya apa rahsianya sehingga berjaya ni, dan dia jawab "Habluminallah habluminannas" :) jaga hubunganmu dengan Allah swt, dan dengan manusia:) in shaa Allah diri kita bakal dijaga oleh Allah swt:) doakan kejayaan diri ini di dunia dan akhirat, in shaa Allah :)

with love,
Farah.

2 comments:

  1. insyaAllah fatiq...!
    fatiq jaga diri,jaga iman tau,,!
    Allah akan permudahkan urusan kita...
    Niat kerana Allah, belajar amanah Allah,
    Knapa Allah bg kita perasaan rindu sbb dia nak kita balik mengadu kat Dia...
    Tenagkan diri ...zal selalu doakan fatiq..!

    ReplyDelete
  2. zal :')
    in shaa Allah akan kujaga sebaik baiknya :d HAAHA
    yeahh :0
    doakan tauuu :')
    rinduu ohhh :'(

    ReplyDelete